Keskustelu

Rekisteröidy tästä
Unohtuiko salasanasi?

Lue keskusteluohjeet

Tervetuloa Hymyn keskustelufoorumille! Aloita lukemalla Yleiset periaatteet ja ohjeet keskustelupalstalle kirjoittamiseen.

Johanna Tukiainen, vol. 68

<< edellinen 1 2 3 4 5 6 ... 103 seuraava >>

riilii:
Arki on palannut: siivousta, pyykkäystä, koirien hoitoa, rahapulaa, työn hankkimista yms. Voihan olla, että jotkut ei taivu Tuksun tahtoon tai jopa huomauttelevat. Kyllähän näistä kiukku nousee! Ainakin Tuksulla.

Toinen asia. Tuksu on etsinyt aviomiestä varmaan 5-7 vuotta. Tyylinä näyttävä nainen! Toistaiseksi tyyli on saanut vain Arton polvilleen. Kannattaisikohan laittaa jo tuo tyyli mietintämyssyyn.

Mutta kun vika ei ole Tuksun tyylissä, vaan miehissä, jotka pelkäävät näyttäviä naisia. Eli miesten pitäisi muuttua, ei Tuksun. Näin Tuksu-logiikan mukaan.

Ihminen:
A.Näätäläinen:
Ihminen:
MODE! Eikö olisi aika pistää pakettiin tämä palsta? Tilanne olisi mielestäni syytä rauhoittaa. Mikä on HYMY lehden vastuu? Ja Tuksu hoitoon.

Mistä Hymyn pitää kantaa vastuu? Siitäkö, että Tuksu käy lukemassa täällä kommentteja vai mistä? Hymynkö pitäisi hommata Tuksu hoitoon?

Moraalinen vastuu on kuitenkin, vaikkei välttämättä lain silmissä olisikaan. Laillinen vastuukaan tuskin on poissuljettu mikäli jotain ikävää oikeasti tapahtuisi.

Jos ns jotain ikävää oikeatsi tapahtuisi, vastuu on vain ja ainoastaan Tuksun ja ainoa muu Tuksun lisäksi mitä voi syyttää on viina ja pillerit, jotka sekoittavat pään.

Jeps:
riilii:
Arki on palannut: siivousta, pyykkäystä, koirien hoitoa, rahapulaa, työn hankkimista yms. Voihan olla, että jotkut ei taivu Tuksun tahtoon tai jopa huomauttelevat. Kyllähän näistä kiukku nousee! Ainakin Tuksulla.

Toinen asia. Tuksu on etsinyt aviomiestä varmaan 5-7 vuotta. Tyylinä näyttävä nainen! Toistaiseksi tyyli on saanut vain Arton polvilleen. Kannattaisikohan laittaa jo tuo tyyli mietintämyssyyn.

Mutta kun vika ei ole Tuksun tyylissä, vaan miehissä, jotka pelkäävät näyttäviä naisia. Eli miesten pitäisi muuttua, ei Tuksun. Näin Tuksu-logiikan mukaan.

Tuksu ei kylläkään koskaan siivoa, pyykkää, hoida koiria tai hae mitään kunnollista työtä.
sags:
sags:
Ihminen:
A.Näätäläinen:
Ihminen:
MODE! Eikö olisi aika pistää pakettiin tämä palsta? Tilanne olisi mielestäni syytä rauhoittaa. Mikä on HYMY lehden vastuu? Ja Tuksu hoitoon.

Mistä Hymyn pitää kantaa vastuu? Siitäkö, että Tuksu käy lukemassa täällä kommentteja vai mistä? Hymynkö pitäisi hommata Tuksu hoitoon?

Moraalinen vastuu on kuitenkin, vaikkei välttämättä lain silmissä olisikaan. Laillinen vastuukaan tuskin on poissuljettu mikäli jotain ikävää oikeasti tapahtuisi.

siis hei halooo.....eli jos tuksu tekee jotain ikävää... niin tarkoittaako se sitä, et koska en hyväksy neitosen elämäntyyliä ja saatan jopa arvostella....niin vastuu on minun???? järki käteen....tällä samalla periaatteella kaikki www-sivustot lukuunottaen myös face bookin ....eli kaikki foorumit missä nti tukevaista on arvosteltu negatiivisesti ne kaikki foorumit olisivat vastuussa jos neitsyykäinen tekee itselleen jotain???

ja tietty tässä vaiheessa pitäisi siis myös sulkea????

Koko netti pitäisi sulkea Tuksu vuoksi. Tai oikeastaan netti pitäisi muutaa niin, että vain Tuksu voisi kirjoittaa nettiin ja kaikki muuta voisivat vain lukea mitä siellä lukee.

Jeps:
riilii:

Tuksussa ei koskaan ole mitään vikaa! Se ei koskaan mokaile! Syy on aina muissa (ja niitten kateudessa).
En kykene enää säälimään:
Mietitkö Johanna ollenkaan, kuinka heittelit niitä "ensimmäisiä kiviä" koulussa ja arvostelit muiden vaatteita? Naureskelit ja pilkkasit vähempiosaisia ja jopa kehotit joitakin ampumaan itsensä? En sääli sua YHTÄÄN! Olen aina pitänyt sua ääliönä ja ihmettelenkin, etteivät menneet vuodet ole ihmisenä kasvattaneet sua tippaakaan. Ihmettele nyt sit, miksei sulla ole kavereita. Se johtuu itsekeskeisyydestäsi, ahneudestasi ja ilkeydestäsi. Hakeudu hoitoon!

Onko Tuksu ollut jo koulussa noin kamala, itse hirviöhän tuollainen on.
Mitä ihmeen herpes-taimaa-pillereitä se Tuksu on salakuljettanut tänne hamraaseen pohjolaan? Ei toi sen kirjoittelu nyt ole ihan selväpäisen hommaa. Ollankos taas kohta verhojen takana pimeessä piilossa?
:o(:
Mietitkö Johanna ollenkaan, kuinka heittelit niitä "ensimmäisiä kiviä" koulussa ja arvostelit muiden vaatteita? Naureskelit ja pilkkasit vähempiosaisia ja jopa kehotit joitakin ampumaan itsensä? En sääli sua YHTÄÄN! Olen aina pitänyt sua ääliönä ja ihmettelenkin, etteivät menneet vuodet ole ihmisenä kasvattaneet sua tippaakaan. Ihmettele nyt sit, miksei sulla ole kavereita. Se johtuu itsekeskeisyydestäsi, ahneudestasi ja ilkeydestäsi. Hakeudu hoitoon!

On!

Ystävättäreni veli on ollut samalla luokalla, ja olen kuullut hurjia koulukiusaamisjuttuja. Kiusattu EI OLLUT Tuksu. Kuka ei suostunut ihailemaan ja hännystelemään häntä, sai todella tuntea sen nahoissaan.

Petty Foort -klinikka

Betty Ford -klinikka USA:ssa. Eikö 7 päivää voisi kustantaa parin viikon (tai parin vuoden???) hoitoa Tuksulle tuossa tähtien suosimassa hoitolaitoksessa. Olihan siellä aikoinaan Liz Taylorkin, joten pitäisi sen riittää Tuksulle. Eri asia on, että onko Tuksu nyt edes matkustuskunnossa ja pääseekö hän USA:an ilman ongelmia? Tiedä vaikka sieltä löytyisi se rikas mies joka arvostasi Tuksun "laajaa yleissivistystä" ja akateemista perhetaustaa.
Kaksisuuntainen mielialahäiriö on tautiluokituksissa (ICD-10 tai DSM-IV) luokiteltu sairaudeksi. Kuten muissakin sairauksissa pelkät oireet tai subjektiivinen kokemus tai ympäristön toteamus oireista ei riitä, vaan oireiden lisäksi oireisiin liittyy merkittävä toimintakyvyn heikkeneminen edeltävältä tai oletetulta tasolta. Äärimmillään potilaan mieliala vaihtelee kahden ääripään välillä, poikkeavasta kiihtymyksestä tai epärealistisesta vauhdikkuudesta eli maniasta syvään epärealistiseen masennukseen tai epätoivoon eli psykoottiseen masennukseen. Masennus on samantyyppistä kuin "yksisuuntaisessa" (unipolaari) depressiossa. Kaksisuuntaista mielialahäiriötä on eri tyyppejä. Joillakin potilailla mieliala vaihtelee voimakkaasti manian ja depression välillä, toisilla maaniset jaksot ovat lievempiä, niin sanottuja hypomaanisia jaksoja, ja sekamuotoisen jakson aikana potilaalla on samanaikaisesti sekä masennuksen että mielialan kohoamisen oireita. ( ...) Sairauden laukaisevana tekijänä voi olla esimerkiksi jokin kuormittava stressitilanne, poikkeava elämäntilanne tai vaikkapa päihteiden liikakäytön tai muun tekijän aiheuttama aivovaurio. Moni, joka on myöhemmin sairastunut kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön, on kuvannut ennen sairastumistaan ja sairauden aikana huomattavia vaikeuksia uni-valverytmin säätelyssä. Suurin osa kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön sairastuvista kärsii ensin tavallisesta masennuksesta. Useat kärsivät aluksi myös jostakin ahdistusoireesta, esimerkiksi paniikista. Kaksisuuntaisen mielialahäiriön diagnoosi voidaan asettaa, kun masennuksen lisäksi havaitaan ensimmäinen maaninen tai hypomaaninen jakso. Useimmiten ensimmäinen selkeä merkki manian alkamisesta on unen tarpeen väheneminen. Noin kolmasosalla potilaista on jatkuvaa vaihtelua manian ja depression välillä. Kun ääripäästä toiseen mennään erityisen nopeasti, puhutaan sairauden nopeasti vaihtelevasta muodosta. Toisaalta varsinkin sairauden alkuvaiheessa voi mennä parikin vuotta ilman mielialan vaihteluita. Kun potilas tunnistaa tilanteensa, hoito on asianmukaista ja mahdollinen lääkitys kunnossa, monet tai useimmat potilaat elävät pääasiassa normaalia elämää ilman sairauden oireita.
( | ):

On!

Ystävättäreni veli on ollut samalla luokalla, ja olen kuullut hurjia koulukiusaamisjuttuja. Kiusattu EI OLLUT Tuksu. Kuka ei suostunut ihailemaan ja hännystelemään häntä, sai todella tuntea sen nahoissaan.

Näin olen aina arvellut sen menneenkin, ei ole todellakaan vaikeaa uskoa. Eli turha tuputtaa mitään diagnooseja. Aina ja koko ajan ollut ja tulee olemaan yksinkertaisesti pohjimmaisen ilkeä ihminen.

Kyyllä

Ihminen:

Ei tässä ole vastuu kuin Päähenkilöllä itsellään. Ei tarvitse lukea tätä palstaa saati sitten aiheuttaa itselleen tuollaista julkisuutta. IHan täysin oma vika on johannan olot. Ei tipu sääliä. Jos kuolema tulee niin se tulee. Samanlaisessa tulanteessa on vaikka kuinka paljon ihmisiä, mutta he eivät huuda sitä julkisuuteen, vaan hakeutuvat avun piiriin tai sitten käyttävät toisen vaihtoehdon. Apua on tarjolla ja se löytyy sieltä pohjalta jos on löytyäkseen. Apuja on mm. sairaala, hoitolaitokset, ammattihenkilöstlö, vertaistukiryhmät jne. Mutta ne eivät Johannalle kelpaa, joten silloin mennään sinne minne sekakäyttäjän pitkä ja kivulias tie johtaakin.
Pahoittelen edellisen postaukseni pituutta, älkää lainatko sitä sellaisenaan.... Mutta toivon siis, että eräs tietty ihminen lukee edellisen - kun melko varmaksi tiedetään tätä palstaa seuraavan... En minä ole mikään diagnooseja tekemään, jätän ne alan ammattilaisille, mutta kieltämättä Tuksun elämän käänteissä on jotain tuttua .... :-(
Tuksun käytös muistuttaa aika montaakin diagnisoitavaa sairautta, mutta koskaan mitään virallista diagnoosia mistään ei käsittääkseni ole tehty. Ja minusta mikään sairaus ei selitä sitä, että ihminen on aina yhtä ilkeä ja pahantahtoinen. Se on ihan omaa luoinnetta se.

Sattumoisin

Kyllä kotiintulon huomaa. Joka mediaan on rahapulassammyyty juttu mikistä ja miehenhausta (niin kuin se olisi uutinen -- johan JTuk hääyön jälkeen putkasta päästyään julisti haun!)
ja S24 juoruissa KOLME uutta avausta joissa jokaisessa kehutaan tuksuttimia. Ja yksi komppaa.. voi elämä!!
Hakekaa apua!:
Tavallaan hyväkin, että romahdus tuli. Vihdoin. Nyt hoitoon Johanna, yhdessä siskosi kanssa jonnekin parantolaan, ei viikoksi eikä kahdeksi, vaan useammaksi viikoksi, niin kauan kun pitävät teitä siellä. Nyt on mahdollisuus päästä irti viinasta ja lääkkeistä ja saada uusi terveellisempi elämä alkuun. Riippuvuushan tässä on takana ja monenlaiset alkoholin- ja lääkkeidenväärinkäytön aiheuttamat mt-ongelmat. Johannalle ja Julialle hirveästi tsemppiä! Nyt apua hakemaan! Hyvä elämä on vielä edessäpäin!

Johannes ja Vihannes eivät pärjää suljetulla. Siellä pitää nousta seitsemältä aamulla, ja jos et osallistu kuntouttavaan toimintaan, ystävällisesti kysellään päivä toisen jälkeen että mikset, kun se on niin tärkeää toipumisen kannalta.

Nukkumaan mennään joka ilta viimeistään kymmeneltä ja nettiä pääsee käyttämään kahviossa jonne pääsee vasta kun saa luvan liikkua osaston ulkopuolella vapaasti. Alkoholistit ja väärinkäyttäjät eivät ko. lupaa yleensä saa, vaan koko osasto ulkoilee kerran päivässä yhdessä.

Ainakin näin asiat oli silloin kun itse olin osastolla. Alkoholistien kuvioista tiedän sen takia, että pari ko. osaston tyyppiä oli taide- ja käsityöterapiassa samaan aikaan ja utelin niiltä.

En kerro sairaalaa missä olin koska noissa paikoissa myös potilailla on vaitiolovelvollisuus suhteessa muiden potilaiden asioihin.
pd:
Hakekaa apua!:
Tavallaan hyväkin, että romahdus tuli. Vihdoin. Nyt hoitoon Johanna, yhdessä siskosi kanssa jonnekin parantolaan, ei viikoksi eikä kahdeksi, vaan useammaksi viikoksi, niin kauan kun pitävät teitä siellä. Nyt on mahdollisuus päästä irti viinasta ja lääkkeistä ja saada uusi terveellisempi elämä alkuun. Riippuvuushan tässä on takana ja monenlaiset alkoholin- ja lääkkeidenväärinkäytön aiheuttamat mt-ongelmat. Johannalle ja Julialle hirveästi tsemppiä! Nyt apua hakemaan! Hyvä elämä on vielä edessäpäin!

Johannes ja Vihannes eivät pärjää suljetulla. Siellä pitää nousta seitsemältä aamulla, ja jos et osallistu kuntouttavaan toimintaan, ystävällisesti kysellään päivä toisen jälkeen että mikset, kun se on niin tärkeää toipumisen kannalta.

Nukkumaan mennään joka ilta viimeistään kymmeneltä ja nettiä pääsee käyttämään kahviossa jonne pääsee vasta kun saa luvan liikkua osaston ulkopuolella vapaasti. Alkoholistit ja väärinkäyttäjät eivät ko. lupaa yleensä saa, vaan koko osasto ulkoilee kerran päivässä yhdessä.

Ainakin näin asiat oli silloin kun itse olin osastolla. Alkoholistien kuvioista tiedän sen takia, että pari ko. osaston tyyppiä oli taide- ja käsityöterapiassa samaan aikaan ja utelin niiltä.

En kerro sairaalaa missä olin koska noissa paikoissa myös potilailla on vaitiolovelvollisuus suhteessa muiden potilaiden asioihin.

Tuksu ei voisi mennä, koska ei pääsisi nettiin stalkkaamaan mitä näädät kirjoittelevat.

Kyynisesti lisään vielä, että päihdepuolella laitoksissa ramppaa ne samat tyypit vuodesta toiseen. Jotkut harvat ja onnekkaat saa taas elämänsyrjästä kiinni, mutta suurin osa ei.

( | ):

On!

Minkä ikäisenä Tuksu on kiusaamisuransa mahtanut aloittaa? Heti ala-asteella vai vasta myöhemmin. Villi veikkaus: heti ala-asteella, siellä kun saattaa olla parempia, tai ainakin samantasoisia oppilaita kuin tämä "paras kaikessa jo syntyessään" -hahmo. Sehän on kamalaa semmoinen.

Eikö opettajat puuttuneet tuohon kiusaamiseen? Huomasiko sitä edes aikuiset?

ymmärrystä suuntaan ja toiseen…

Kovin on ikävällä tolalla taas Tuksun asiat olleet viime yönä...

Ymmärrän hyvin niitä, jotka ovat huolissaan ja kyselevät, onko kukaan Tuksun viestien lukijoista hälyttänyt apua paikalle.

Hyvin ymmärrän myös niitä, jotka reagoivat asiaan hieman lievemmin: Onhan Tuksu vuosien myötä uhkaillut niin monasti itsemurhalla.

Pari mieleenpainunutta tapausta viime vuosilta...

Kesäkuun 2010 alussa Tuksu kirjoitteli myös FB:hen. Tuolloin hän kertoi ottaneensa 100 unilääkettä ja kertoi jäävänsä kaipaamaan vain ex-suomalaistaan, isäänsä ja Juliaa.
Tilanteen rauhoituttua Tuksu kirjoitti blogissaan:
"Kirjoitin siis aamupäivällä Facebook statukseeni että toivon, että olisi kuollut malariaan, olisin päässyt helpommalla.
Jotkut täydet kusipäät FB:stä olivat nähtävästi soittaneet poliisit paikalle ja kesken kirjoituksieni netissä, poliisit hyökkäsivät paikalle ja veivät minut Töölön kisahallin putkaan!!!!"

Syksyllä 2010 Tuksu uhkasi hypätä viidennestä kerroksesta alas kadulle. Tuolloin FB-keskustelut auttoivat ja Tuksu kertoikin lehdistölle:
"- Kävin keskusteluja ystävieni kanssa Facebookissa. He saivat minut luopumaan itsemurhasta, joten vedin jalat takaisin."
Sen jälkeen Tuksu peruutti itsemurhaNI, meni alakerran ravintolaan simpukkaviikoille ja LouLouhuh shoppailemaan.
Tässä tapauksessa oli mielestäni merkittävää se, että Tuksulla oli tietokone sylissään ikkunalla (toisen kertomuksensa mukaan ex-miehen katolla) roikuttaessaan jalkojaan ikkunan/seinän ulkopuolella.

Lokakuussa 2011 Tuksu uhkaili jälleen FB:ssä itsemurhalla, pillereiden vetämisellä. Tilanne onneksi tuolloin kuihtui kasaan ilman sen suurempaa draamaa.

Yhteistä näille kaikille on se, että tällä palstalla on oltu huolissaan Tuksun tilasta. On arvosteltu negatiiviseen sävyyn niitä, jotka asiaa tänne ovat uutisoineet (kopiot fb-kirjoituksista). On kehotettu järjestämään Tuksulle hoitoa. On myös todettu, että tämä kaikki on jo nähty ja koettu ennenkin.

Itsemurhauhkailut ovat useimmiten hätähuutoja lähimmille ihmisille. Tuksun rakastavan perheen tulisi mielestäni ensisijaisesti kuulla nämä hätähuudot. Vaikka me ne kuulisimmekin, ovat toimintamahdollisuutemme vähäiset. Paikalle voi soittaa poliisin tai kunnanlääkärin (tekeekö joku kunnallinen päivystävä lääkäri kotikäyntejä?) ja hetkellinen apu on ehkä varmistettu.
Mutta koska nämä hätähuudot ovat toistuvia (milteipä odotettavia) tulisi löytyä joku pitkäaikaisempikin aputoimenpide. Sellaista ei vain ole käytettävissä, ellei Tuksu itse sitä hyväksy; kaikki lähtee nyt hänestä itsestään; hänen on vastaanotettava apu, eikä suinkaan haukkua julkisesti avun tarjoajia.

Hieman ounastelen, että jokin positiivinen asia (shoppailu, joltain mieheltä saatu huomio, pikkukoirien näkeminen) saa Tuksun taas tolkkuihinsa. Ainakin toivon niin. Ja edelleen seuraan Tuksun touhuja... joskus kriittisinkin silmin.

Niinpä:
pd:
Hakekaa apua!:

Tuksu ei voisi mennä, koska ei pääsisi nettiin stalkkaamaan mitä näädät kirjoittelevat.

Ei voi mennä, mutta pakkohoitoon määrätään. Johanna on MODEROITU
" (...) Mutta koska nämä hätähuudot ovat toistuvia (milteipä odotettavia) tulisi löytyä joku pitkäaikaisempikin aputoimenpide. Sellaista ei vain ole käytettävissä, ellei Tuksu itse sitä hyväksy; kaikki lähtee nyt hänestä itsestään; hänen on vastaanotettava apu, eikä suinkaan haukkua julkisesti avun tarjoajia. Hieman ounastelen, että jokin positiivinen asia (shoppailu, joltain mieheltä saatu huomio, pikkukoirien näkeminen) saa Tuksun taas tolkkuihinsa. Ainakin toivon niin. Ja edelleen seuraan Tuksun touhuja... joskus kriittisinkin silmin. "

- komppaan sinua täysin, kirjoituksesi oli erittäin hyvä. Tuksu on itse hyväksyttävä ensin se tosiasia, ettei hän enää enää selviä ilman ammattiapua ja haettava apua ITSE SUORAAN (ripaus mustaa huumoria tähänkin).

Rauhoitutaas..

Uuden elämän avaimet:
Niinpä:
pd:
Hakekaa apua!:
T

Ei voi mennä, mutta pakkohoitoon määrätään. Johanna on sekä itselleen että ympäristölleen vaarallinen, kuten viime yö osoittaa eli perusteet sille löytyy.

Rauhoitutaas vähän. Ensinnäkin, ehkä me tiedetään siitä mitä viime yö osoittaa, vain sen mitä meidän halutaankin tietävän. Äkkiäkös sitä kirjoittelee; vain paikallaolijat tietävät onko nuo tehty tosissaan alamaissa ollen vai vitsinä, kiusantekona tai laskuhumalassa, tai 'thai-pillereiden' vaikutuksesta.
Toisekseen tuosta on jo tunteja kulunut, eiköhän asiat ole suuntaan tai toiseen edenneet: hoitoa haettu, tai humala nukuttu pois, pillerit lakanneet vaikuttamasta, mielialat vaihtuneet.. matkan pitäisi jo olla kohti Äänekoskea, ellei sitten koko jutulla ole etsitty selitystä lääkärintodistukseen keikan perumiseksi (näihän jossain näytti lukevan).

Arvelisin että nuo Thaikussa pumpatut huulet meni vähän pieleen, siksi se 'maataan pimeässä huoneessa' -episodi ja halu perua keikka, ettei tarvi näyttäytyä iho palaneena, tukka solmuilla ja juurikasvu näkvissä, huulet vinoksi pumpattuna, kun miehen tarve on jo ehditty joka lehdessä mainostaa

Saana jo liian laiha ?

Erään mielialahäiriösairaan omainen ja Tuksun elämää seurannut :
Pahoittelen edellisen postaukseni pituutta, älkää lainatko sitä sellaisenaan.... Mutta toivon siis, että eräs tietty ihminen lukee edellisen - kun melko varmaksi tiedetään tätä palstaa seuraavan... En minä ole mikään diagnooseja tekemään, jätän ne alan ammattilaisille, mutta kieltämättä Tuksun elämän käänteissä on jotain tuttua .... :-(

Juu ei huolta, aikamoiselta paatokselta näytti, siksi skippasin heti.

sorry

edellisessä meni lyhentäessä quotet poskelleen. Rauhoitutaas - alkaen on niks. Anteeksi edelliselle!

<< edellinen 1 2 3 4 5 6 ... 103 seuraava >>

Lähetä juttuvinkki ja tienaa 5000 €