Keskustelu

Rekisteröidy tästä
Unohtuiko salasanasi?

Lue keskusteluohjeet

Tervetuloa Hymyn keskustelufoorumille! Aloita lukemalla Yleiset periaatteet ja ohjeet keskustelupalstalle kirjoittamiseen.

Mitä teet, kun on ikuisten jäähyväisien aika

Mitä teet, kun on ikuisten jäähyväisien aika

Miten toimisit seuraavanlaisessa tapauksessa.

Rakas omaisesi on saattohoidossa. Hän ei ole vanha, henkilö parhaassa iässä.Hänellä on syöpä, joka on jo levinnyt koko kehoon, aikaa ei ole enää paljoa jäljellä.Jos voit mennä häntä viimeisen kerran tervehtimään, mitä sanot hänelle ? Jos et voi mennä häntä tervehtimään, jos lähetät hänelle kortin, mitä siihen kirjoitat ?

Minulla on nyt tämä tilanne.

Ikuisuus

Jos ihminen on uskovainen, niin se on tavallaan iloinen asia.
Sillä joka uskoo Jeesukseen, elää vaikka olisi (ajallisesti) kuollut.
Hän elää iankaikkisesti.
On tärkeää että saa elämänsä aikana ottaa Jeesuksen vastaan Vapahtajanaan ja tunnustaa hänet Herrakseen.
Se on iloista elämää.
Ja turva elämän kalkkiviivan tuolla puolellakin. :)

Terveisin helluntailainen sinikka

Lisäyksenä

Ja vielä toisekseen, Jeesuksella on valta parantaa sairaita.
Markuksen evankeliumin 16 luvun loppupuoli kertoo jotain olennaisen tärkeää, myös.

Toivon voimaa kevääseenne siellä !
-sinikka
sinikka:
Jos ihminen on uskovainen, niin se on tavallaan iloinen asia.
Sillä joka uskoo Jeesukseen, elää vaikka olisi (ajallisesti) kuollut.
Hän elää iankaikkisesti.
On tärkeää että saa elämänsä aikana ottaa Jeesuksen vastaan Vapahtajanaan ja tunnustaa hänet Herrakseen.
Se on iloista elämää.
Ja turva elämän kalkkiviivan tuolla puolellakin. :)

Terveisin helluntailainen sinikka

Sinikka kiltti,

Kauniisti sanon kauniin kiitokseni Sinulle, että vastailit. Nyt vain on jo liian myöhä. Hän jo siirtyi Taivaaseen.
Lähetin hänelle kortin, koska asun itse ulkomailla. Ja soitin hänelle, hänellä oli kännykkänsä mukana saattohoidossa.Juuri ehti korttini saapua, ja kaksi päivää myöhemmin hän ei ollut enää täällä maan päällä ,
Hän tiesi itse, aikaa ei ollut paljoa enää. Puhelimessa koetin valaa häneen uskoa toisen puoleiseen elämään, ja kortissani kerroin, hän tulee aina olemaan kanssani, nyt ja aina.Ja kiitin häntä. Ja kerroin hänelle, että hän on rakas, ja tulee olemaan aina.Ja että koskaan en tule häntä unohtamaan. Kuten en tulekaan.
Olen nyt murtunut, rakas ihminen ei ole täällä enää - koskaan. Mutta muistot säilyvät, Ja tiedän, sinikka kulta, että Jeesus voi parantaa, mutta itse uskon, että kun synnymme tänne, on jo kuolinhetkemme määrätty toisella puolella.Ja siksi sanon, nauti elämäsi joka hetkestä, koeta aina löytää edes pieniä valopilkkuja elämässäsi, vaikka kuinka vaikealta tuntuisi, sillä positiivisuus leviää ja tuo mukanaan lisää positiivisuutta.

Olen itse ortodoksi, mutta katselen kaikkia uskontoja ns. ekumeenisesti. On vain yksi Jumala, ei väliä millä nimellä häntä kutsumme.

Niin

Elämä alkaa ja loppuu täällä ajassa.
joillakin se on lyhyempi, toisilla pidempi.
Suru ja surun läpieläminen on omanlaisensa prosessi, myös voimia vaativa monella tavalla.

Laitan yhden jakeen, mikä Sanasta tuli mieleeni:

Joh. 11:25
Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. "

Siinä on Vapahtajan ja Herran sanat.
Oikeastaan siinä on kaikki oleellinen.

Ja kristittynä sanon usein: Jeesus Kristus on Herra.

Olkoon Hän askel askeleelta kulkemassa.
Kaunis kaunis kiitos Sinulle tästä, mitä nyt laitoit tänne, Sinikka kiltti. Niin totta, mielestäni.

Olet kultainen.

joskus on hyvä olla hiljaa ja kuunnella

Jokainen meistä poistuu tästä maallisesta ajasta,elämänsä loppuessa.Voimme olla kuolevan lähellä, pidellä kädestä kiinni. Se riittää.Suo lohtua. Jos emme voi esim.pitkän välimatkan takia olla hänen vierellään, voimme rakastavin ajatuksin tukea häntä pitkällä matkallaan kohti tuntematonta.

Suru ja hiljaisuus sekä ikävä

Olen juuri menettänyt omaiseni.
Hautajaiset ja muistotilaisuus olivat kauniit.
Ei surussa ja surua läpielävä tarvitse paljon kanssamatkaajiltaan sanoja, läsnäolo ja hiljaisuus hoitaa mielestäni enemmän kuin tuhannet sanat ja joskus joku tahtoo puhua päällekin, ymmärrän toki, että yrittävät parhaansa, mutta itse kaipaan enemmän rauhaa, hiljaisuutta ja tilaa surulle.

Siunausta sinulle, joka olet surussa nyt juuri.
Siunausta ja jaksamista mennä surun läpi.
Ja luottaa, että on olemassa kirkas toivo, synkimpinäkin hetkinä.

Toivo, joka kantaa tästä hetkestä tulevaan.

ikuisten jäähyväisten aika

elämässä käydään läpi monenlaisten jäähyväisten aikaa .kipeimmin koskee varmasti ihmistä kuoleminen se kaiketi on niin lopullista ja maanpäällinen elämä ja olemassa olo loppunee .jäljelle jää henkiset yhteydet .ihmisten ystävyyssuhteet ja niiden loppuminen ja selittely voi olla jäähyväisten aikaa joka lopullista kipeimmin se sattuu aiheuttajiin ja toinen osapuoli syyttömänä ottaa vastaan kaiken ja onkin syytön .huonoa ystävyys suhdetta ei kannata pitää yllä .se riuduttaa ja ei yleensä anna mitään eikä kehity miksikään .olen itse ollut syyttömänä hyvin loukattu ja ihmettelen miksi he ovat alentuneet tekemään moista .viimeiset 16v on ollut heidän taholtaan huopaamista ja soutamista ollako vai eikö olla .kun selkä kääntyy alkaa buumi alusta .toisten elämää kun ei saa sotkea eikä yllyttää toisia tekemään samoin .kamala on sellainen kärsimys kestää sille ihmiselle joka syytön ja on jo lain voimaakin käyttänyt lähestymisen ehkäisyyn .ikuisia jäähyväisiä ,et näe minua koskaan vierelläni uuupunut ihminen ymmärttämättömyydessä jankkaa .mutta päätökseni pitää ,karistaa pois kaikki joka ei saavuta normaalia ihmisten kanssa käyntiä . minuun ei satu koska olen tehnyt päätökseni vuosia sitten .ikuisten jäähyväisten aikaan piirtyynee ,kuurankukkia ikkunaan .niiden läpi voi nähdä tulevaisuuteen joka näyttää ponnisteluineen valoisemmalta .jumala siunatkoon minua kestämään heidän harha askeleensa oveni taakse .kuuntelen kun ne kääntyvät pois ja loitonnee .
Ahdistavaa luettavaa, kun ei saa mitään selvää.

JEEEESUS

JEEEESUS SITÄ JEEEESUS TÄTÄ. Oih uskovaiset saavat jeesusorgasmeja ja maailma pelastuu. Missä on konkreettinen näyttö jeeeesuksesta.

Elämä ei lopu kuolemaan

Maallinen elämä kestää sen ajan kuin kestää täällä.
Mutta sen jälkeen alkaa ikuisuus.
Evankeliumi sanoo seuraavaa:
Johanneksen evankeliumi 3: 16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

Siunausta Sinulle joka olet elämässäsi siinä vaiheessa että taivasasiat ovat alkaneet puhuttelemaan.

Lähetä juttuvinkki ja tienaa 5000 €