Keskustelu

Rekisteröidy tästä
Unohtuiko salasanasi?

Lue keskusteluohjeet

Tervetuloa Hymyn keskustelufoorumille! Aloita lukemalla Yleiset periaatteet ja ohjeet keskustelupalstalle kirjoittamiseen.

Luontaistuotteet ISO HUIJAUS

<< edellinen 1 2

D-vitamiini ja rintasyöpä

Näin rintasyöpäkirurgeista tuli "vitamiinilääkäreitä": D-vitamiinin puute on kaksi kertaa yleisempää rintasyöpäpotilailla kuin terveillä verrokeilla, ja lisäksi puutos huonontaa taudin ennustetta, raportoi newyorkilaisen Rochesterin yliopiston syöpäklinikan rintakirurgi Kristin A. Skinner. Hän esitti uuden tutkimuksensa Yhdysvaltain rintakirurgien vuosikokouksessa, johon osallistui 1200 syöpäkirurgia. Syöpäpotilaat tarvitsevat D-vitamiinia jopa 175 mikrogrammaa (µg) päivässä, jotta seerumin D-vitamiinin pitoisuus (S-D-25) nousee tavoitetasoon, yli 125 nmol/l. Suomessa viranomaissuositus on katastrofaalisen pieni, vain 7,5 µg (20 µg yli 60-vuotialle). Pekka Puskan johtamassa THL:ssa kuvitellaan, että S-D-25:n pitoisuus 50 nmol/ riittää kaikille, myös syöpäpotilaille. Amerikkalaiset syöpälääkärit ovat aivan toista mieltä. Heistä onkin nyt tullut vitamiinilääkäreitä!

Skinnerin työryhmä mittasi 194 rintasyöpäpotilaan seerumin D-vitamiinin (S-D-25) pitoisuuden. Kullekin kaltaistettiin terve verrokki sellaisten naisten joukosta, joiden S-D-25 oli mitattu samassa yliopiston laboratoriossa samaan aikaan kuin rintasyöpäpotilaita hoidettiin. S-D-25-lukemat luokiteltiin kolmeen ryhmään: ihanteellinen > 80, suboptimaalinen 50–79 ja puutos < 50 nmol/l. Syöpäpotilaiden S-D-25 oli yleensä pienempi kuin verrokkien. Mitä pienempi lukema, sitä aggressiivisempi syöpä ja sitä huonompi enuste.

Rochesterin syöpäklinikassa potilaiden S-D-25 mitataan nykyään rutiininomaisesti ja jos tulos on liian pieni, tilanne korjataan antamalla riittävästi D-vitamiinia. "Pyrimme 125 nmol/l-pitoisuuteen. Annamme D-vitamiinia aluksi 25–50 mikrogrammaa päivässä, mutta tarkistamme S-D-25:n ja ellei annos riitä, lisäämme sitä niin, että tavoitetaso saavutetaan", Skinner sanoi. Hän korosti, että monissa väestötutkimuksissa on havaittu johdonmukaisesti, että aggressiivista rintasyöpää sairastavilla potilailla on matala S-D-25 ja että sen yhteys tautiin on biologisesti uskottava. Hänen työryhmänsä tulokset vahvistavat D-vitamiinin puutteen merkitystä rintasyövässä. Eräät muut amerikkalaiset D-vitamiinitutkijat ovat esittäneet arvionaan, että jopa 90 % rintasyövistä voitaisiin ehkäistä pelkästään nostamalla D-vitamiinin saanti riittäväksi.

Noin 3500 suomalaista sairastuu vuosittain rintasyöpään. Moni ilmeisesti aivan turhaan D-vitamiinin puutteen vuoksi. D-vitamiini on immuunijärjestelmän avaintekijä, joka lisää vastustuskykyä paitsi rinta-, eturauhas- ja suolistosyöpiä, myös monia muita sairauksia vastaan: atopia, infektiot, masennus, MS-tauti, psoriasis, reuma-, sydän- ja verisuonitaudit jne. Valtion ravitsemusneuvottelukunnan tulee viipymättä nostaa D-vitamiinin saantisuositus tutkimustiedon edellyttämälle tasolle, kymmenkertaiseksi nykyisestä.

D-vitamiini

Toivottavasti D-vitamiini tosiaan torjuisi rintasyöpää. Sen olen todennut, että vastustuskykyä se tosiaan parantaa. Olen syönyt talvisin 50 ja kesällä 40 mikrogrammaa D-vitamiinia päivässä, ja flunssaa ei ole ollut muutamaan vuoteen, jona olen sitä nauttinut. Mikäli joku tauti on yrittänyt päälle, olen lisännyt annosta, ja tauti on lähtenyt tai ollut erittäin lievä.

Huuhaa mainostamista

Joo, mullakin on vaan "lievä" syöpä.

Nää huuhaa jutut pitäis lailla kieltää. Normi-ihminen joka syö normi-ruokaa, ei tarvi mitään lisävitamiineja. Ja syöpä tulee jos on tullakseen. Siihen ei mitkään poppakonstit auta.

D-vitamiini ehkäisee rintaysyövän lääkehoidon haittoja

D-vitamiini, 1250 mikrogrammaa viikossa, ehkäisee rintasyövän hoidossa käytettävien lääkkeiden, aromataasin estäjjien aiheuttamia lihas- ja nivelkipuja, osoittaa uusi tutkimus (Washington University School of Medicine in St. Louis). Mitään sivuvaikutuksia ei ole ilmennyt. Kuten tästäkin tutkimuksesta nähdään, terveelle keskivertoväestölle annetut vitamiinien saantisuositukset eivät päde syöpäpotilaisiin. Lue lisää tutkimuksesta suomeksi alla olevasta linkistä
http://www.tritolonen.fi/index.php?page=news&id=2118

D-vitamiini estää kolesterolilääkkeiden haittavaikutuksia

Monet kolesterolia alentavien statiinien käyttäjistä saavat lääkkeistä lihaskipuja ja lihasten väsymistä. Statiinien aiheuttamat lihaskivut ovat yleisimpiä niillä ihmisillä, joiden seerumissa on vähiten D-vitamiinia, näin sanoo jopa lääkkeitä puolustava oululainen professori Timo Strandberg. Uusi tutkimus osoittaa, että D-vitamiini parantaa statiinien aiheuttamia lihaskipuja. Raportti puoltaa D-vitamiinin käyttöä statiinien rinnalla, mutta tarvittava päiväannos on ilmeisesti paljon suurempi (175 mikrogrammaa) kuin terveelle keskivertoväestölle annettu päivittäisen saannin suositus (Suomessa vaivaiset 7,5 µg, yli 60-vuotiaille suositus on 20 µg/vrk). Lue lisää suomeksi alla olevasta linkistä
http://www.tritolonen.fi/index.php?page=news&id=2116

D-vitamiini ehkäisee valtimotauteja ja aivohalvausta

Juuri julkaistu Pohjois-Manhattanin tutkimus vahvistaa entisestään käsitystä, jonka mukaan D-vitamiinin puute lisää valtimonkovettumatautia ja kääntäen, D-vitamiini ehkäisee sitä. Aineistona oli 203 kotona asuvaa ikääntyvää ihmistä (ikähaarukka 50–93 v). D-vitamiini pitoisuus seerumissa (S-D-25) korreloi käänteisesti kaulavaltimon ja sen plakkien (ateromapaakkujen) paksuuteen. Toisin sanoen, mitä vähemmän D-vitamiinia, sitä kalkkiutuneemmat kaulavaltimot. ”Nämä tulokset vahvistavat ja lisäävät tietojamme matalan seerumin D-vitamiinipitoisuuden yhteydestä subkliinisen kaulavaltimon ahtaumaan”, kirjoittavat tutkijat Yhdysvaltain aivohalvausliiton lehdessä Stroke.

Carrelli AL, Walker MD, Lowe H, et al. Vitamin D deficiency is associated with subclinical carotid atherosclerosis: the northern Manhattan study. Stroke 2011; 42:2240-2245.
http://stroke.ahajournals.org/content/42/8/2240.abstract

Ottakaa vitamiinit luonnosta

Miksi ei tutkita sienien D vitamiinien määrä, sienien vitamiinit ovat hyvin korkeita ja ne vastaavat auringon saantia, lisäksi kaikki on luojamme luomaa kun aurinko käy etelässä lomalla, emmäkä saa D vitamiinia tarpeeksi, ajatella saa vapaasti, eikä kaikkea tarvii oppia, tohtoreiden ja kantapään kautta lompakosta.

onko jollain tietoa

Kaikki me tiedämme lääkkeistä japuhdistus aineista, mutta miksi vetypedoksiidi on sairaaloissa kielletty käyttää, onko se vain että lääketehtaat ovatsen saaneet aikaan ?

<< edellinen 1 2

Lähetä juttuvinkki ja tienaa 5000 €