Keskustelu

Rekisteröidy tästä
Unohtuiko salasanasi?

Lue keskusteluohjeet

Tervetuloa Hymyn keskustelufoorumille! Aloita lukemalla Yleiset periaatteet ja ohjeet keskustelupalstalle kirjoittamiseen.

Henkinen pahaolo

Henkinen pahaolo

Vuoden sisällä kaksi koulussa tapahtunutta ampuma välikohtausta kertovat totaalisesti, jonkin olevan pahasti pielessä. Tässä yhteiskunnassa juostaan liiaksi rahan perässä,ihmisten henkisestä hyvinvoinnista huolehtiminen on täysin unohdettu. Se kostautui näissäkin tapauksissa pahimmalla mahdollisella tavalla.Ehkä suomalaiseen perusluonteeseen on pienestä pitäen iskostunut ajatus,omien asioiden puimisesta kotona tai omassa mielessä ja eteenpäin menemisestä vaikka hampaat irvessä.Monesti auttaisi jo huolien purkaminen hyvälle luotetulle ystävälle,se toisi asioihin toisenlaista näkökulmaa. Mutta kun ei, päällepäin täytyy näytellä, että hyvin menee vaikka sydän verta itkisi.Lasten ja nuorten kanssa täytyy jutella, jotta he huomaavat olevansa arvostettuja ja hyväksyttyjä omana itsenään ja saavat aikuisilta tarvitsemaansa tukea kasvamiseksi tasapainoisiksi aikuisiksi.Ja työpaikoilla tämä henkinen pahoinvointi näkyy työkavereiden alituisena mollaamisena ( vähättelynä) tyyliin: minulla on paska olo, ei tuollakaan tarvitse mennä hyvin ... Ihmiset herätkää,parilla hyvällä sanalla voit luoda jonkun masentuneen ihmisen elämään hippusen tulevaisuuden uskoa, olemmehan itsekkin välillä lohdutuksen tarpeessa elämän riepotuksessa.
...tämä edellä kirjoittamani mielipide kuuluu nimikkeen YHTEISKUNTA alle, se lipsahti väärään paikkaan.

Elämää suurempaa !

Tämä kansa kaipaa Vapahtajaa.
Kun hänen hyvytensä saa kohdata ihmisen kaikessa ihmeellisessä rakkaudessaan, jopa koko kansakunnan, niin kaikilla on parempi olla.
En tarkoita nyt uskonnollisia tapoja tai uskontoa sinänsä vaan elävän Jeesuksen vastaanottamista omaan henkilökohtaiseen elämäänsä.
Silloin on turva ajallisessa elämässä ja samoin kun ajallinen elämä lakkaa aikanaan, on ikuisuus, mutta ei lohduton vaan alati jatkuva ihmeellinen rauha, ilo ja rakkaus.

Jo tänään kannattaa antaa elämänsä Vapahtajalle ja alkaa lukea Raamattua vaikka Johanneksen evankeliumista tai Johanneksen kirjeistä. :)

Ja etsiä uskovien seurakunta, elävä kristittyjen yhteys, jossa voi rakentua uskossa ja kasvaa toisten uskovien kanssa Sanan tuntemisessa ja rukouksessa.

Joka nyt olet tälle tielle lähdössä, rukoilen sinulle Jeesuksen nimessä siunausta, iloa ja voimaa sekä johdatusta elämäsi tielle !
-sinikka

surua läpielävä

Tänäänkin kantaa toivo.
Vaikka olisi suruja.
Toivo tulevaisuudesta ja valoisimmista päivistä.

elämän pitkospuilla

Runo puhuu

Sain Herralta kanteleeni.

Sain Herralta kanteleeni.
Sen syntymälahjana sain.
Sain lainaksi matkalleni
ja käyttööni hetkeksi vain.
Sen kielet on kalleinta kultaa
ja viritys taitajan työ.
Kädet kantajan vaikka on multaa,
kädet Mestarin kieliä lyö.

Olen laulaja elämän saaton.
Sen tehtävän Herralta sain.
Olen juhlain ja juhlien aaton
ja arjen ja sunnuntain.
Ja varjoihin Jumalan puistoin
minut lauluni valjaat vie.
Ja päiviin, kun kirkkahin muistoin
käy vuosien ylitse tie.

Ei erämaan pitkospuilla
mun harppuni herkkä voi
niin soida, kuin kirkastetuilla
kotirannoilla kerran se soi.
Vain joskus se kyynelten alla,
kun yössäni soittelen,
surun sormien koskettamalla
sävel yltävi kirkkauden.

Lyön viimeisen akordin kerran,
mun harppuni vaikenee.
Vaan kuorossa laulujen Herran
se uutena helähtelee.
Uus virsi, tuo kaipuuni laulu,
soi saleissa uuden maan.
Se soi kun vetten pauhu.
Jään iäti laulamaan.

Hilja Aaltonen
-hän on jo monta vuotta yli 100 vuotias

henkinen pahaolo

minulla ei ole pahaolo ,voin kutakuinkin hyvin .olen ajatteleva kunnon normaali ihminen älykäskin olen ja aikaansaava .taloudellinen ahdinko on suuri mutta en lannistu enhän kamppaile yksin .paljon mahtuu elämääni tapahtumia hyviä ja huonoja elämän kaari on ollut vaihderikas .olosuhteiden pakosta paikoillaan junnaava .mutta kuitenkin älyllellisesti ajatellen rikkaan vivahdekas.yksinäisyys kilvoittaa näen senkin kuitenkin hyvänä vaihtoehtona toiseen tarjottuun jotakin muuta pitää olla olemassa .löysin vanhan kaapin oven pyökkiä sen toiselle puolelle aherran suuren suurta ikonia .aihe on maria ja jeesuslapsi sylissään .mitin omaa osaa sen syntymiseen .näen vielä tulevaisuuden valoisena .kirjoitan ylös tuona aikana syntyneitä mietteitä jossa myös oma rukous isälle kaikkivaltiaalle taivaissa .en pyydä lottovoittoa .jatkoa henkiselle hyvälle ololle .onnea elämänmatkalle .muituttutamaan ihmisiä olemassa olosta tehdyistä toisille jotka heikentevät toisten elämää ,suvaitsevaisuutta ,kivutonta aikaa ,levähdystä taivaan tiellä jossa pysäkillä istun minä .odottamassa jotakin että elämä jatkuisi .olinkin liian itsekäs nyt muistan siunausta lapsille jotka puhuvat puuttessta nälän suulla .katso isä siihenkin suuntaan .anna syntiä ja pahaa tehneille sielun rauha heidän kyynelleet kuuluvat täällä minun sydämessäni .siunaa minua heidän edessään että jaksaisin edetä .

Rukoilen

Rukoilen

että henkinen pahanolon tunne poistuu ja sisäiseen maailmaan, sydämeen leviää ihmeellinen, hyvää tekevä rauha, ilo ja rakkaus.

Olen itse uskovana saanut tämän kokea ja se on kestänyt silloinkin kun elämä kovin kourin koettelee ja tapahtuu menetyksiä.

Jumala, Jeesus ja Pyhä Henki ovat todellisuutta.
Ja Raamattu on Jumalan Saanaa.

Siunausta joakiselle joka etsii elämäänsä kestävää perustusta. :)

Uskosi on valhetta

Jokainen on mielestään toista viisaampi, mutta jos uskot kirkon oppiin niin olet silloin henkilö joka uskot ihmis saatanaan, maallisessa elämässä on myös se saatanan paha ja kumpienkin työt tekee luojamme, joka todella ajattelee ihmisten aivojen kautta, ja luojallamme on mahdollisuus,saada meidät vaikka murhaajaksi.
Kun ajattelemme maallisia diktaattoreita esim. Hitler, Norjan murhaajaa ja Hyvinkään surmia, kaikki on sallittua ja se on ihmiskunnalle opetukseksi, ihminen on pahempi orja kuin Faaraoiden aikaan, ei silloin kuvattu pärstiä missä poltat tai hevosien nopeuksia, luojamme oli se sitten hyvä tai paha, ihminen on arvoton lihas robotti ja teemme luojamme suunnittelut, että maalliset lakimme muuttuvat ja pirun lahtarit alkavat ymmärtämään, että he ovat todellisia laiskoja tuottamattomia pummeja yhteiskunnasamme.

Jeesus on tie, totuus ja elämä

Jumala on absoluuttisen hyvä.
Ihmisellä on vapaa tahto valita ajattelunsa, motiivinsa, tekonsa ja sanansa, toimintansa -tehden joko hyvää tai pahaa.
Jeesus opetti että tulisi rakstaa lähimmäistään kuin itseään.
Ja rakkaus ei tee koskaan lähimmäiselle pahaa.

Jumala on rakkaus ja ihminenkin voi valita rakastamisen eikä pahan tekemisen.

Ja lisäksi

Jeesus on Vapahtaja.
Hän voi poistaa henkisen pahan olon. Ja eheyttää sekä parantaa ihmisen kokonaisvaltaisesti.
Hän tietää ja tuntee mitä kenessäkin ihmisessä on sydämen tasolla.
Ja samoin mitä ihmisessä on henkisesti, hengellisesti, fyysisesti, sosiaalisesti ja taloudellisesti.
Kaikilla näilläkin alueilla hän voi jelppiä ihmistä.

Lohduttavaa

http://www.youtube.com/watch?v=BnRJPy5NnGI

Maarit Jussila / Ei viimat myrskytuulet

Hyvää ja lohdullista sanomaa elämän kysymysten ja kokemusten keskelle.
Ei ihminen aina tahdo jaksaa mutta elävä Jumala haluaa kulkea kanssamme.

Jumalan siunausta tälle vuodelle jokaiselle ja eläviä kohtaamisia. :)

Lähetä juttuvinkki ja tienaa 5000 €