Keskustelu

Rekisteröidy tästä
Unohtuiko salasanasi?

Lue keskusteluohjeet

Tervetuloa Hymyn keskustelufoorumille! Aloita lukemalla Yleiset periaatteet ja ohjeet keskustelupalstalle kirjoittamiseen.

Käsittämätön juttu Hymyssä

Käsittämätön juttu Hymyssä

Juttu jossa käsitellään Romaani väestön "vähyyttä" PowerParkissa

Kumpanakin kertana, kun minä kävin kuluneena kesänä PowerParkissa niin romaani väestöä oli aivan käsittämättömän paljon ja siskoni käydessä niin hän huomasi saman asian...
Puisessavuoristoradassa nuoret romaani miehet olivat, kuin euroopan omistajia ja tupakoivat sen asemarakennuksessa odotellessa vaunuun pääsyä. Kun laitteenhoitaja pyysi heitä lopettamaan tupakoinnin he rupesivat räyhäämään... itse Jorma Lillbacka (paikan omistaja) järjestysmiehen roolissa tuli hätiin. Muistan toisen romaaneista tiuskaisseen, että "Mikä mies sä olet mulle sanomaan" (silloin mä mä en enää pystynyt pidättelemään hymyä)

Nyt on tainnut romaani väki taas vaihteeksi vetänyt herneet nenään, kun heitä on jouduttu kesän mittaan ojentamaan...Tökerön ja öykkärimäisen käytöksen vuoksi.

Mulla itselläni ei ole ko. väestöä vastaan mitään, mutta mainittiinko Hymyssä tän tyyppisistä välikohtauksista kuluneelta kesältä mitään...

Mun mielestä yksityisalueelle saa sen omistaja / sen edustaja olla ottamatta oli sitten mihin väestöryhmään kuuluva tahansa. (En minä päästäisi sopimattomasti käyttäytyviä kovin mielelläni omalle tontille) Sitä en tiedä mistä moinen juttu on saanut alkunsa... Onko samaiset henkilöt, jotka ohjattiin puisesta vuoristoradasta ulos tai heidän sukulaisensa hoitaneet lehteen jutun...

Tuntuu käsittämättömältä jutulta varsinkin, kun romaaneja oli joka paikka täynnä PowerParkissa käydessäni!!!

Tarkuutta termeihin ja yhdyssanoihin

Hei!

Muistetaanhan että romaani on proosamuotoinen, fiktiivinen kirjallinen teos. Tarkoituksesi oli varmasti puhua romaneista, eli arkikielellä mustalaisista. Ajatus kirjallisista teoksista huvipuistossa on kovin - no, huvittava!

Sinuna kiinnittäisin huomiota myös yhdyssanoihin: ei "romaani väki" vaan romaniväki, ei "romaani miehet" vaan romanimiehet.

Uskottavuutesi on vaakalaudalla kun romanien sijasta sätit romaaneja. Eli kielikouluun siitä!

HUOH

Ketä kiinnostaa?

Ottaa pannuun

Kaikki henkilöt, joilla esim. työpaikalla ollessaan sattuu olemaan ns.huono päivä. Täytyykö yrittää pilata toisenkin päivä letkauttamalla jotakin ilkeää tai puuttumalla toisten työtehtäviin, joihin kyseisillä henkilöillä ei ole minkäänlaisia valtuuksia. Kyseiset henkilöt yrittävät vain manipuloida toisia vertaisiaan työkavereita, " korostaakseen" omaa asemaansa.He saavat siitä kai jonkinlaista henkistä mielihyvää.. yrittäessään näin löytää sen porukan heikoimman lenkin, jota voisi kohdella vähän huonommin kuin muita.

Laihialainen kirjastoauto

5 rommaania ladassa.

Terävä Havainto

Jonkin laista pilaa eli tsoukkia heitetään meistä aina jossain muodossa, olen tullut sen huomaan. Itse järjestys ja säännöt toki kuuluu,Power Parkin oloille ja olemiselle. Mutta ollaanko sitä pantu mieleen ja huomioon? että teikäläiset voi tehdä just saman kaltaisia asioita kuin mekin. Mutta meistä Romaaneista on vain aina hauskempaa heittää juttua ja kaiken laista tsoukkia, Valta väestössä on myös törkeää käytöstä vähän joka asian suhteen että sen voi kans ottaa huomioon, itse voin sanoa mikään kansa ei ole niin Juntti väkeä KUN NIIN SANOTUSTI SUOMEN KANSA. Vois ehkä hieman miettiä että, edistykää tekin myös.
Romaani Nainen:
Jonkin laista pilaa eli tsoukkia heitetään meistä aina jossain muodossa, olen tullut sen huomaan. Itse järjestys ja säännöt toki kuuluu,Power Parkin oloille ja olemiselle. Mutta ollaanko sitä pantu mieleen ja huomioon? että teikäläiset voi tehdä just saman kaltaisia asioita kuin mekin. Mutta meistä Romaaneista on vain aina hauskempaa heittää juttua ja kaiken laista tsoukkia, Valta väestössä on myös törkeää käytöstä vähän joka asian suhteen että sen voi kans ottaa huomioon, itse voin sanoa mikään kansa ei ole niin Juntti väkeä KUN NIIN SANOTUSTI SUOMEN KANSA. Vois ehkä hieman miettiä että, edistykää tekin myös.

Onhan se aika junttia kyllä elättää vuodesta toiseen ihmisiä jotka ei millään tavalla osallistu yhteiskunnan pyörittämissen. Paitsi poliisin työllistämiseen.

Hei rommaanit

Ei valitettavasti ole varaa valikoida (ravintoloilla, Power Parkilla tms) asiakkaitaan romanistatuksen vuoksi. Ketään ei saa syrjiä, se on laki. Jos joku yksittäinen romanihenkilö on ei-toivottu eli hänellä porttikielto, se on ihan oma asiansa, Mutta kokonaista kansanryhmää ei voi olla päästämättä sisälle.

Suomalainen

Romaani Nainen
"itse voin sanoa mikään kansa ei ole niin Juntti väkeä KUN NIIN SANOTUSTI SUOMEN KANSA"
....MITÄ HELVETTIÄ SÄ VIELÄ VIELÄ TÄÄLLÄ SITTEN KITISET,MENE TAKAS ROMANIAAN.

AIVAN SAMAA SINULLE MÄRKIVÄ FINNI

NIIN SANOTUSTI SUOMEN KANSALAINEN:
Romaani Nainen
"itse voin sanoa mikään kansa ei ole niin Juntti väkeä KUN NIIN SANOTUSTI SUOMEN KANSA"
....MITÄ HELVETTIÄ SÄ VIELÄ VIELÄ TÄÄLLÄ SITTEN KITISET,MENE TAKAS ROMANIAAN.

Suomalaiset ovat romaanit laahanneet suomeen, olemme itse siksi kritiikin alla kun asumme varastetulla maalla, kyllä jokainen talimaha voi juosta Uralin taa, josta olemme varkaiksi tulleet ja tappaneet lappalaisia.
Henkinen kosto tulee että ymmärämme että ihminen on robotti, Amerikka kärsii ilmastosta ja pyörteet sen kuinyvät, se on kosto intiaanien alueen vaekaudesta ja heidän tapostaan.
Austraalia kärsii myäs henkisistä kostoista ja sateet ja tulvat vaivaavat ja lisäntyvät, se on kosto maan varkaudesta ja 1880-1960 heitä oli puolimiljoona ja 60 luvulla 50000 tuhatta, mutta nyt koston aikaan aboriginaalit lisäntyy kuin kanit ja heitä on taas puolimiljoonaa.
Suomussa on hälyttävä kolari tilastot ja nyt alkaa hurrigaanitkin rantautua ja se on kosto lappalaisten hengeltä, että ymmärtäidimme että me emme v oi ajatella, vaan henkinen elämä ajattelee aivojemme kautta ja kostaa isiemme pahat työt.
Missä kulkee romaaneja, emme sinne eksy. Ravintoloitsijat tietävät, ettei rikas väki halua aterioida tuollaisten kanssa. Se on totuus.

ROMANIT KARKOTTAVAT MAKSAVAT ASIAKKAAT

Minä en käy missään perheeni kanssa missä sattuisi mahdollisesti romanit "viihtymään". En halua lasteni näkevän heidän huonoa ja mölyävää käytöstä. En halua alkaa selitäämään lapsille miksi tietty porukka käyttäytyy kuin apinat.

Kotona on kyllä kerrottu että meitä on ns moneen junaan ja kaikki ei siitä paskemmasta junasta halua edes poistua. Se on asia mikä romanien tulisi itse tajuta. Ruikuttamalla sitä ikuista syrjintäitkua eivät tule samaan ikinö MITÄÄN aikaiseksi. Tietävät tämän kyllä varsin hyvin.

IKÄVÄ KYLLÄ, Mutta me muut kyllä osaamme äänestää jaloillamme jos ei järjestäjät ymmärrä puuttua ongelmiin ajoissa.

Vichy Novelle:
Ei valitettavasti ole varaa valikoida (ravintoloilla, Power Parkilla tms) asiakkaitaan romanistatuksen vuoksi. Ketään ei saa syrjiä, se on laki. Jos joku yksittäinen romanihenkilö on ei-toivottu eli hänellä porttikielto, se on ihan oma asiansa, Mutta kokonaista kansanryhmää ei voi olla päästämättä sisälle.

Onneksi on paikkoja missä epäasialliseen käytökseen puututaan ajoissa. Myös oikea hintataso pitää "tietyn" aineksen portin ulkopuolella.

Jaloilla ei voi äänestää joka paikassa

Kakluuni tukholman välittömästä läheisyydestä:
Vichy Novelle:

Onneksi on paikkoja missä epäasialliseen käytökseen puututaan ajoissa. Myös oikea hintataso pitää "tietyn" aineksen portin ulkopuolella.

Otetaan esimerkiksi yliopistollisen sairaalan ensiapupoli, jonne kärrätään akuuttipotilaita ambulanssilla. Odotustiloissa kituu lisäksi vähemmän akuutteja potilaita. Samaan aikaan kun jotain potilasta elvytetään, pitää romanilauma oma showtaan, metelöi, koluaa huoneita ja varastoja ja kantaa tavaraa ulos autolle. Henkilökunta ei jaksa tai ehdi , ehkä pystykään puuttumaan tilanteeseen vaikka möykkääminen kestää kohtuullisen pitkään.

Tässä valossa hymähdän jollekin huvipuistossa jonon ohi kulkemiselle ja siitä aiheutavalle paheksunnalle.

Lähetä juttuvinkki ja tienaa 5000 €